باور داشته باش...

dr.abs · 08:32 1400/06/19
باور داشته باش...

 

پرنده‌ای که روی شاخه نشسته

هیچوقت نمیترسه شاخه بشکنه؛

چون اون به شاخه اعتماد نکرده

بلکه به بال های خودش اعتماد داره.

همیشه به خودت  باور داشته باش...

اینکه وقتی ایمان بياورید که چيزی ناممکن است، فکرتان در پی دلایلی میگردد که این مطلب را اثبات کند؛ ولی وقتی ایمان حقيقی داشته باشيد که کاری شدنی است، فکرتان راه ھای انجام آن را مییابد. ایمان داشتن به امکان تحقق مسائل، در حقيقت جاده را برای راه حلھای خلاق، ھموار میسازد؛ در حالی که ایمان داشتن به عدم تحقق آنھا، تفکری ویرانگر است. این نکته را میتوان به تمام موقعيتھا - چه بزرگ و چه کوچک - تعميم داد.

آن دسته از اقتصاد دانانی که اعتقاد دارند رکودھای اقتصادی اجتناب ناپذیر است، نمیتوانند راه ھای خلاقی برای شکستن این دور باطل در اقتصاد، پيدا کنند. اگر اعتقاد به توانایی خود داشته باشيد، میتوانيد راه ھایی برای دوست داشتن یک فرد پيدا کنيد. اگر اعتقاد به توانایی خود داشته باشيد، میتوانيد راه حلھایی برای مشکلات شخصیتان پيدا کنيد. اگر اعتقاد به توانایی خود داشته باشيد، میتوانيد راھی برای خریدن خانهای بھتر که آرزوی خریدنش را دارید پيدا کنيد. ایمان، نيروھای خلاق را آزاد می کند و فقدان ایمان، آن نيروھا را به بند میکشد. برای نيل به تفکر خلاق، ایمان داشتن را یاد بگيرید.» 

ایمان به نامحدود از دیدگاه عرفا ایمان داشتن، تکيه به سرچشمه نامتناھی قدرت است و باوری خدشه ناپذیر و محکم به حضور فعال او در امور. در واقع این نگاه به این حقيقت بازمی گردد که تو مخلوق خدایی که بی نھایت است. او تو را به صورت خود آفریده پس تو نيز نامحدودی اگر نامحدود ببينی. ایمان داشته باش اما نه به خود که به خدای قادر خود. ایمان داشتن به خود امروز ھست اما شاید فردا نباشد اما او ھميشه ھست توانا و بی نقص و حاضر...