چگونه با قدرت ذهن لاغر شویم؟!😳

روشهای تجسم برای لاغری: 

تجسم بدن ایده آل خود

با ایجاد یک تصویر از بدن ایده آل خود در ذهن، خودتان را لاغر تصور کنید. به غیر واقعی بودن تصویر، اهمیتی ندهید. اگر نمی توانید در ذهن خود تصویرسازی کنید، می توانید از یک عکس الگو بگیرید. این عکس را به آیینه یا دیوار اتاق تان نصب کنید. با نگاه کردن به این عکس، تصویر ذهنی خود را شبیه سازی کنید. این تصویر یک چشم انداز روشن از هدف تان را به شما نشان می دهد.

تجسم کاهش استرس

همان طور که می دانید تجسم و مراقبه از تمرینات آرام سازی ذهنی هستند. از سویی دیگر، ترشح هورمون های استرس باعث تحریک گرسنگی، کم کردن سرعت سوخت وساز بدن و تشویق بدن برای تبدیل کالری به چربی می شوند. در این وضعیت، تجسم کمک می کند که آرام باشید و شما را نسبت به عوامل بالقوه استرس زا، مصون نگاه می دارد.

تجسم حل مسائل عاطفی

سیستم امنیتی ذهن، بطور ناخودآگاه تدابیری را برای حفاظت از شما می اندیشد که شما متوجه اش نیستید. بطور مثال اگر شما هر روز با همکار یا دوستی برخورد داشته باشید که رفتار تهاجمی داشته باشد، ذهن برای محافظت از بدن سعی می کند تا جسم را درشت کند تا طرف مقابل نتواند به ما زور بگوید. این در واقع، یک محافظ یا بادیگارد محسوب می شود. شما خیلی ناخودآگاه با افزایش چربی و بالا بردن وزن خود را به یک آدم درشت هیکل تبدیل می کنید تا دیگران جرات نکنند به شما نزدیک شوند. این شاید در اثر تداعی خاطرات زمان کودکی که احساس ضعیف بودن می کردید، باشد. با استفاده از تجسم می توانید خود را متقاعد کنید که در امنیت کامل هستید و نیازی به محافظ عظیم الجثه ندارید. درست در جریان این متقاعدسازی هاست که همزمان با حل مشکلات عاطفی چاقی، چربی های بدن، بسرعت شروع به آب شدن می کنند.

تجسم تنفر برای کنترل ولع غذایی

اگر در یک حالت آرامش عمیق که به تجسم می رسید، تصور کنید مثلا دانه های کریستالی شکر، خرده شیشه های بدون طعم و مزه هستند، چه احساسی دارید؟! مطمئنا بخاطر اینکه دهان شما را زخم می کنند ازشون متنفر می شوید. این احساس تنفر به حدی تاثیرگذار است که می توانید آن را در مورد مواد دیگری مثل شکلات و شیرینی (خاک و گل بد بو و کثیف) بکار ببرید.

نتیجه گیری 

با این شیوه های مختلف از طریق تجسم، قادر خواهید بود از قدرت ذهن برای حل مشکل چاقی و رسیدن به لاغری بهره ببرید. دلیل اصلی این است که ذهن ما تفاوت بین یک تجربه واقعی و خیالی را نمی فهمد. بنابراین هنگامی که شما چیزی را تجسم می کنید و تصویرش را می سازید، بدن آن را واقعا احساس می کند. پس ذهن می تواند با ایجاد ارتباط از طریق تجسم، بطور طبیعی و مداوم و با عملکردی از درون به بیرون، از بدن تان بخواهد تا لاغر باشد.

به قول حضرت مولانا:

بیرون ز تو نیست هر چه در عالم است
از خود بطلب هر آنچه خواهی که توئی