راهکارهای جذب سلامتی

dr.abs · 12:35 1400/08/17
راهکارهای جذب سلامتی

 اتمسفر ذهنی خود را تمیز کنید.

فضای ذهنی و باورهای شما در مورد بیماری، بسیار در اتفاقاتی که در آینده برایتان رخ می‌دهد، حائز اهمیت است و می‌تواند آینده شما را تغییر دهد. شک نکنید که آینده شما از فضای ذهنی شما تأثیر می‌پذیرد و تمام تلاشتان را بکنید که اتمسفر ذهنی خود را تمیز کنید. علت بیماری شما هر چه باشد، مسئولیت آن را بپذیرید و بدانید که می‌توانید شرایط را عوض کنید.
هرگز خود را مقصر نپندارید. هیچ‌کس از جمله شما سزاوار بیماری نیست و اگر شما بیمار شده‌اید، دلیل بر آن نیست که شما سزاوار بیماری بوده‌اید. مسلماً شرایط ذهنی یک بیمار با فرد سالم بسیار متفاوت است و مثبت نگه داشتن فضای ذهنی، گاهی برای فرد بیمار، دشوار می‌شود.
اگر فضای ذهنی‌تان منفی شد، مضطرب نشوید. این را بپذیرید که شما به دلیل بیماری و درد حاصل از آن، آسیب‌پذیر شده‌اید و افکار منفی، مانند یک ویروس، در ذهن شما فضای رشد پیدا کرده‌اند. این باور را در ذهن خود پرورش دهید که شما سزاوار سلامتی و تندرستی هستید، زیرا زندگی شما ارزشمند است. به خودتان اطمینان بدهید که با بهره گیری از قانون جذب سلامتی بر بیماری خود چیره خواهید شد.

تصویرسازی ذهنی

روزانه در 2 تا 3 نوبت، زمانی که درد حاصل از بیماری کمتر است، هر بار، 2 تا 3 دقیقه چشمان خود را ببندید و تلاش کنید در ذهن خود سالم شوید. تمام کارهایی که وقتی سالم بودید، انجام می‌دادید، در ذهن خود مجسم کنید. خود را در حال خوردن غذاهای لذیذ تصور کنید و تصور کنید در یک فضای سبز زیبا در حال دویدن هستید.
عضو آسیب‌دیده خود را تصور کنید که در سلامت کامل، در حال خدمت‌رسانی به شماست. به عنوان مثال، اگر پایتان دچار شکستگی شده، بخش شکسته آن را تجسم کنید که سلول‌های آن به شدت در حال فعالیتند تا آن را ترمیم کنند.
طی این چند دقیقه، به خودتان اطمینان بدهید که سلامت خود را به دست خواهید آورد و این باور را در خودتان پرورش دهید که شما هم‌اکنون، جواز سلامتی خود را از کائنات دریافت کرده‌اید و هم‌اکنون سلامتی شما به سمت شما در حال حرکت است. طی این چند دقیقه، حداکثر تلاش ذهنی خود را به کار بگیرید تا باور سلامتی را در وجودتان پرورش دهید.
هرچه میزان موفقیت شما در پذیرش باور تندرستی و سلامتی بیشتر باشد، احتمال موفقیت شما در استفاده از قانون جذب سلامتی نیز بالاتر خواهد رفت و این به شما بستگی دارد که چگونه این باور را در خودتان پرورش دهید. اگر باور مذهبی خاصی دارید، از آن باور کمک بگیرید و ذهن خود را سبک کنید.
اجازه بدهید داستانی برایتان بگویم: عده‌ای در کنار یک دریا کشتی بزرگی ساخته بودند و می‌خواستند با نیروی بازوی خود آن را به آب بیاندازند. کشتی بزرگ بود و آن‌ها هرچه تلاش می‌کردند، قادر به حرکت دادن آن نبودند. فردی از راه رسید و به آن‌ها گفت، تا شب صبر کنید تا مد دریا بالا بیاید. آن‌گاه کشتی به راحتی وارد آب می‌شود. شما نیز باید صبر کنید تا زمان بهبودیتان فرا برسد.
بازگشت سلامتی، برای شما ارزش بسیار دارد و این باور که سلامتی شما پیشاپیش توسط کائنات مورد تأکید و تأیید قرار گرفته، وجودتان را سرشار از قدردانی و سپاس خواهد کرد. به خاطر بازگشت سلامتی خود پیشاپیش، شکرگزار باشید. شکرگزاری به اطمینان و ایمان شما به بهبود، کمک می‌کند و بالعکس، اطمینان و ایمان شما به بهبود، حس قدردانی شما را برمی‌انگیزد. پس از آن، خواسته خود را رها کنید و به کارهای دیگر خود بپردازید.
نکته بسیار مهم در انجام این تمرین این است که پس از پایان این چند دقیقه، خواسته خود را به کائنات واگذار کنید و آن را انجام شده بدانید. تلاش نکنید تأثیرات ذهنی خود را تقویت کنید زیرا نیروی کائنات، برای حل مشکل شما کافیست.