سم نوعی افعی برزیلی در جلوگیری از تکثیرویروس کرونا مؤثر است!

شاید این موضوع اگر درابتدای شیوع کرونا بود ،همانند من، شما را شوکه میکرد اما پس از قضایای عجیب نیش زنبور عسل و همچنین روغن گل بنفشه من چندان شوکه نشدم شما چطور؟!😁

خبرگزاری رویترز: 

گروهی از پژوهشگران برزیلی دریافته اند که در زهر نوعی مار بومی این کشور مولکولی وجود دارد که از تکثیر ویروس کرونا در سلول های میمون جلوگیری می کند. 

محققان برزیلی این یافته را نخستین گام احتمالی در ساخت دارویی برای مقابله با ویروس کرونا می دانند. نتایج مطالعه این پژوهشگران  در تازه ترین شماره مجله علمی مولکول ها Molecules منتشر شده است.

 بر این اساس مولکول تولید شده در بدن مار افعی جاراراکاسو توانایی ویروس کرونا را در تکثیر و تولید سلول های جدید در بدن میمون، تا 75 درصد مهار می کند.

رافائل گوایدو، استاد دانشگاه سائوپائولو و یکی از نویسندگان این مقاله گفت: "ما توانستیم نشان دهیم این مولکول موجود در سم مار افعی می تواند یک پروتئین بسیار مهم را در ویروس مهار کند."

مار جاراراکاسو یکی از بزرگترین مارهای افعی برزیل است که طول آن تا دو متر می رسد و زیستگاه آن مناطق جنگلی سواحل اقیانوس اطلس است. این نوع مار در بخش هایی از بولیوی، پاراگوئه و آرژانتین نیز یافت می شود.